Vaše názory a dotazy

Restaurování vs. renovace

Dobrý den,
jmenuji se Petr Kult, jsem z Hradce Králové a v současné době opravuji Jawu 50/20z roku 1975, kterou bych dále chtěl přihlásit na veteránské značky, neboť nemá k vozidlu doklady. Mockrát Vám děkuji za Váš skvělý web, protože mi v mnohém pomáhá a nyní mi otevřel oči v mém vztahu k opravě mého stroje.
Rád bych se Vás zeptal na několik věcí. Četl jsem pozorně pravidla, jak přihlásit stroj na veteránské značky, prodíral jsem se kategoriemi a všemi možnými tabulkami.
Můj stroj jsem nalezl ve stodole, nepojízdný, ale vcelku. Chyběl jeden zadní tlumič, řetězy a několik drobností jako např. držák na sedlo apod. Jinak byl stroj kompletní. Leč nepojízdný. Rozhodl jsem se jej opravovat, celý jsem ho odstrojil a v současné fázi pracuji na údržbě všech dílů. A zde přichází rozpor, jakou cestou se mám vydat - buď můžu zvolit renovaci, tedy vše přebrousit, přelakovat, díly případně nahradit - což je kosmeticky hezčí varianta, ale necitlivá, pokud jde o patinu stroje a zkrátka jeho aktuální stav. A nebo můžu stroj nechat tak, jak je, tedy jej zakonzervovat od rzi, co nejpůvodněji pouze oprášit jednotlivé díly a jen ty nejnutnější části nahradit novými, např. gumové těsnění apod., a současně jej zprovoznit. Chci, aby se na něm dalo jezdit, jde mi jen o míru úprav.

Problém je, že jsem část plechů již začal přebrušovat a připravovat je na nové lakování. I po návštěve Vašeho webu jsem ale změnil "politiku" opravy, a chci restaurovat, ne prznit stroj. Mám teď radši přestat brousit? V tom případě, jakou zvolit barvu pro plechování, co je již obroušené?
Mockrát Vám děkuji za rady a mějte se hezky
Petr Kult

Přidat nový příspěvek