3 komunisti
Jawa 250 Pérák 1954. Provedeno vyčištění, u obou kol bylo nutné vyměnit dráty a ráfky z důvodu totální koroze a zborcení konstrukce kola v rovině dotyku se zemí. Středy originál, jen rozleštěné a konzervované. Koupena nádrž náhradou za chybějící ztracenou. Kolena, výfuky, přední světlo a lak původní. Za chybějící páčky řídítek dodána přechromovaná původní sada originálních páček. Přechromování zvoleno z důvodu bezpečnosti, neboť původní tvrdý ostrý chrom se loupal a hrozilo zranění při ovládání motocyklu. Provedena generálka motoru a nový nástřik válce. Na karterech ponechána původní patina se zbytky původního lakování. Nákupní cena motocyklu 7500,- Kč, náklady renovace a opravy 15000,-. Sedlo nepůvodní "zbrojovka" je jen pro jízdu. Originální původní sedačka se nezachovala. Zatím se nepodařilo sehnat správné vysoké model komnunista 1954.
Jawa-ČZ 150 typ 352. Dovezena za 3000 od kolegy, který ji za odvoz nabídl k užitku. Proběhlo jen zprovoznění a ponechána tak jak je, jen konzervace a zatím bez jakékoliv opravy. Je funkční. Vlivem špatného uskladnění hodně sešel zadní blatník.
Jawa-ČZ 125 typ 355 rok 1960. Koupeno za 4000,- v roce 2016 jako totální vrak. Po prozkoumání stavu, opravě rámu, který byl z důvodu úprav vyřezán (viz foto), bylo rozhodnuto doplnit motocykl o námi vlastněné díly z jiného motocyklu stejného typu. Nové jsou pouze ráfky a dráty kol, namísto původních, které byly zborcené. Jinak jsou chromy původní, i lak. Sedlo má nový potah. Výplň je původní. Díry prožrané myšmi zacpány vhodnými kusy molitanu a zabroušeny do tvaru. Kolena repliky (nejsou na fotografii).
Leštím jen rukama a takovou malou leštičkou. Tam Kaliko kotouče a anglické pasty na chromy,..lak je jen Tempo. Pak na horší chromy Silichrom. Na gumy (nechávám většinou staré Barum atp) Regum. Pokud je potřeba, sem tam malinko retuš barvou (mám kilo původní nitro z roku 1973 odstím 8850 (třeba zatření toho sváru na té 125). Na závěr konzervuji konzervačním olejem Konkor.