Rallye Křivonoska 2016

V sobotu 7.5. proběhl v srdci Jižních Čech tradiční závod veteránů - Rally Křivonoska, pořádaný českobudějovickým veteránklubem. Jelikož mi v minulých letech byla účast na této skvělé akci vždy něčím znemožněna, letos jsem se pevně rozhodl Křivonosku navštívit. Byla to návštěva doslova bleskurychlá. Musel jsem si nechat ujít lákavou sobotní zábavu a slavnostní vyhlášení a ihned po dojetí soutěže vyrazit zpět k severu, abych se v časné nedělní ráno svěží mohl zhostit spolupořadatelství "domácí" soutěže  S veterány Českolipskem. Musím říct, že takto hektický víkend se vydařil a Křivonoska nezklamala.

Alespoň v pátek jsem měl možnost porozhlédnout se po nějakých těch nálezovkách. A věřte, že bylo na co koukat a některé opravdu pěkné kousky stojí za to, podívat se na ně trošku zblízka. S většinou majitelů jsem prohodil pár slov po mé počáteční trošku rýpavé otázce "Zdravím, krasavec, co renovace, bude?". S oblibou pak sleduji odpovědi, které k mé potěše obsahují fráze "ani náhodou", "na to zapomeňte" a to se značným sebezapřením, jelikož bez něj by mi bez rozmyslu vmetli, že jsem se asi zbláznil:-)

    Prvním strojem, který zaparkoval kousek ode mě, byl pan Karel s Pragou 500 s lodí z roku 1932 - Praga 500 Vaše stroje

S krásným francouzským motocyklem Motobécane M2 přijel pan Tomáš z Pardubic. Více Vaše stroje

Všechny majitele Čezet potěší skvělý kousek ČZ 98 z roku 37, pod jehož startovním číslem 73 byla přihlášena paní Krystýna. Více Vaše stroje

U této Čízy jsem si nevyfotil startovní číslo a jelikož české stroje ale vůbec neznám, nedovedu z těch pěti startujících předválek vybrat s kým že jsem to o nesmyslných renovacích a stavebních úpravách budov (ne)klábosil:-) Sorry majiteli za mou stařeckou paměť, Kdyžtak se ozvi. Nisméně stroj luxus.

Samozřejmě, nejvíce jsem se těšil na moje srdcovky - stroje Terrot. Rakušan pan Dominik Hörmann představil dvoutaktní dvěstěpadesátku typ F z roku 1927. Nevím proč byl přihlášen jako ročník 1923, kdy se typ F ještě nevyráběl. Zpočátku jsem byl tímto strojem docela zaskočen. Na štítku psaný typ E by odpovídal roku 1923, neodpovídala ale výše výrobního čísla a už vůbec součásti stroje. Původní podezření, že se jedná o skládačku, které se u obchodníků začínají vyskytovat velice často a neznalý člověk snadno koupí něco, co nakonec vůbec nechtěl, jsem si ale všiml, že písmeno E na štítku má doraženu spodní plošku do písmene F. F je tedy správně, což je i na start. listině. Více fotek ve fotogalerii

Krásnou SV třistapadesátku HS z roku 28 představil rovněž cizozemec pan Malter Wilfried ze Scheffau. Krásný kompletní echtový stav, na které jsme byli zvyklí ještě před pár lety, než vešlo ve známost, že Češi koupí úplně vše. Více fotogalerie

Rovněž z Rakous si to přihasil pan Hofstadler Karl se strojem Quadrant 4.1/5 Hp o objemu 650 ccm.

Z Českých zemí byl naopak pan Libor s úžasným supersportem Saroléa  OHV 1925 500. Nějaké retuše a nátěry na stroji byly, ale alespoň nádrž byla doposud netknutá

Škoda, že jsem musel ihned po dojezdu balit a tradá domů. Některé stroje, které stály za pozornost mi tedy v tom velkém množství unikly, např úžasná nálezovka anglického řemenáče Campion 500 z roku 1919 kolegy Jindry. A některé jsem již fotil na jiných akcích, např. nejstarší akceobjíždějící motocykl Laurin&Klement TB z roku 1901 váženého pana Hošťálka z ČB. No, co na závěr - krásných motocyklů bylo požehnaně. Kdo má rád renovace, příjde si jistě na své v jiných fotogaleriích na webu z této nádherné akce. A má domácí soutěž S veterány Českolipskem? Renovace, renovace. Alespoň méně práce s psaním pro mě.