Archiv článků

Seriál: Restaurování jízdního kola 4

Jak jsem slíbil minule, v tomto díle se budeme věnovat lakovaným částem kola. Ukážu vám svůj postup pasivace, fixace, retušování a závěrečné konzervace. Nemám patent na rozum, možná si najdete a osvojíte svoje postupy vhodnější pro váš konkrétní případ. Pokud si pozorně prohlédnu lakované díly,...
Celý článek

Seriál: Restaurování jízdního kola 3

V minulém díle seriálu jsem psal, jak se nám pěkně chelatonová lázeň zbarvuje buď do zelena - v případě mosazných nebo bronzových součástí - a do hněda v případě součástí železných. Pokud se rozhodnete, že je lázeň snad stále použitelná, a nebudete dbát na to, abyste vložili součástky ze stejného...
Celý článek

Seriál: Restaurování jízdního kola 2

Určitě vás nehodlám zatěžovat radami, jak postupovat při rozebírání, co první, co pak, jak ukládat díly abychom je nepoztráceli a podobně. Každý má svůj rozum. Já se rozhodl sundat kola, kolo otočit a začít nejrezatějším středem a systémem zadní brzdy. Veškeré sejmuté díly je nejprve nutno zbavit...
Celý článek

Seriál: Restaurování jízdního kola 1

Také jste se někdy setkali s průjezdem dobově oblečených cyklistů na starých velocipédech? Když já, tak to bylo vždy veselé podívání, zřejmě i proto, že u cyklistů se na podobných akcích nějaké to pivko stále ještě toleruje, a pak proto, že se těchto akcí účastní větší počet žen, u motorek celkem...
Celý článek

Veteránské testace

Že veteránské testace, tedy klubová a krajská, jsou nezbytnou procedurou k získání zelených veteránských značek, není třeba zmiňovat. Na různých fórech, ať přímo veteránských, nebo všeobecně motorkářských se stále často objevují příspěvky typu "musíš uvést do původního stavu", "musíš renovovat",...
Celý článek

Hodnota versus cena

Možná jste si mnozí všimli v různých internetových fórech a FB skupinách, že si tazatelé velice často pletou termíny hodnota, cena, tržní cena. Svými dotazy typu "jakou hodnotu má tato......" se snaží dopátrat reálné tržní ceny. Možná by stálo za to, podívat se na toto téma blíže, i když u majitelů...
Celý článek

3 komunisti

Jawa 250 Pérák 1954. Provedeno vyčištění, u obou kol bylo nutné vyměnit dráty a ráfky z důvodu totální koroze a zborcení konstrukce kola v rovině dotyku se zemí. Středy originál, jen rozleštěné a konzervované. Koupena nádrž náhradou za chybějící ztracenou. Kolena, výfuky, přední světlo a lak...
Celý článek

3 komunisti.

Hezké výsledky nadšení do motocyklových veteránů jedné partičky přátel mi představil Petr. Jejich filozofie se prakticky neliší od mojí a jelikož kluci i umí, moc rád s jejich počínáním seznámím i vás. Mrkněte sem.
Celý článek

ČZ 250 Tourist přírubová

Před pár lety jsem začal sbírat motorky a moc se mi líbily ty nablýskané zrenovované, což mě ale brzy přešlo, protože jsem před tím nevěděl o žádných replikách atd.  Následně jsem si zanechal pouze 3 oblíbené motocykly po renovacích.  Pragu BD 500 2 serie, kterých bylo vyrobeno...
Celý článek

ČZ 250 Tourist přírubový 1936

Pokud tyto stránky mají propagovat zachovávání původních stavů, pak snad není lepší příklad, než je tato přírubovka. Toto je skvělá ukázka toho, co měla FIVA na mysli když sestavovala Turínskou chartu, kde je vyjádřena nutnost zachovávat dobové úpravy a změny, a proč není žádoucí uvádět stroj do...
Celý článek