Vaše názory a dotazy

Can you help me translate

i am from Italy hello. Can you help me translate? /rardor

hi guys i am new on web

hi :) bross :)

hi guys i am new on web

hi :) bross :)

Konzervace

Dobrý večer,

děkuji za velmi inspirativní stránky, čtu je se zatajeným dechem. Mám na Vás pár dotazů, pokud budete laskav a upřesníte mi na ně krátké postřehy, budu vděčný.

1) Je možné provést svár na dílu (např. prasklém plechovém blatníku) s původním lakem tak, aby tento původní lak nebyl např. tepelně poškozen či nedošlo k nějaké nepříjemné změně (samozřejmě poškození bude zcela jistě v místě sváru)?

2) Jaký máte názor na konzervování WD olejem?

3) Myslíte, že je možné motocykl zakonzervovat olejem (materiál olejem "nacucat" a potom někdy v budoucnu provést např. lakování/retušování některých jeho částí? Nezpůsobí konzervace problém s trvalou mastnotou materiálu do hloubky, kterou je potom problém odstranit?

4) Jaký máte názor na konzervaci laku karnaubským olejem?

5) Myslíte, že je vhodná spojená konzervace nejdřívě olejem (WD, Konkor) a promaštěný povrch následně navoskovat voskem? Nebo je to nesmysl?


Moc děkuji za upřesnění, omlouvám se za "paragrafy", ale je to tak myslím lépe přehledné.
S pozdravem VT, Praha

Jawa - zachování původního vzhledu

Dobrý den, nejdřív bych chtěl poděkovat za vědomosti, o které jste se zde bezplatně podělil, což se dnešní době moc nenosí.
Ale k mému dotazu.
Přes příbuzného jsem se dostal k staré rodinné motorce Jawa 350 354 r.v.1957.+ Sajdkára Velorex. Máme k tomu odhlášený velký TP. Stav je kompletní, nějaké drobnosti(futra, ložiska, gumy, bovdeny) budu muset vyměnit, ale jinak je celkově orezlá (neprorezlá) a řekl bych silně omšelá. někde trochu promáčklá. Jinak technicky chci aby byla 100%tní. Chtěl bych zachovat tento vzhled, odrezit odrezovačem s tanátem, zakonzervovat a přelakovat (viz Vaše doporučení) a přihlásit na veteránské značky. Jenže v oficiálních vyjádřeních testační komise je uvedeno : karoserie bez koroze, jednotný celistvý lak.. Setkal jste se někdy, že by opravdu testační komisař posoudil takto "zrestaurované" originální vozidlo jako nezpůsobilé ? Děkuji Láďa

Odrezit a upravit

Dobry den mam plochu jako kdyz date k sobe svareci draty a nevim jak to odrezit. Po pouziti kittfortu to napeni a nejde to ze spar. Jako povrch bych rad neco jako brynyr, ale to je na namaceni velke. autoland@autoland.cz dekuji

barva rzi

Dobrý den pane Nováku,

Prosím, neporadil by jste mi nějaký vyzkoušený odrezovač, který dává co nejsvětlejší barvu zreagovaného kovu?
/pracuji na francouzském motokole, které má barvu bílá káva a já bych nechtěl výkvěty rzi po pasivaci barevně retušovat/
Zkusil jsem různé odrezovače, nabízené jako kyselé, výsledek je ale vždy dost tmavý.
Děkuji Vám za případnou pomoc a omlouvám se, že Vás obtěžuji

S pozdravem...

Re: barva rzi

Dobrý den. Osobně znám jen velice málo komerčních odrezovačů – v mé praxi jsem používal pouze T, s kyselinou fosforečnou a kombinaci taninu s kys. f. Pragokor. Fosfátování vytváří šedý povlak, který ale aplikací laků opticky ztmavne, ne ale až tak, jako při použití taninu. Myslím, že testům na barevnost pasivovaných vrstev se žádné pracoviště nezabývalo – není to důležité. Na trhu jsou desítky různých prostředků, ale nemyslím, že nějakým dosáhnete světle šedé barvy, která zůstane i po bezbarvém lakování. Doporučuji lokální retuše – buď krycí barvou, nebo jen přibarvení pasivované rzi hodně zředěnou barvou. Ať se daří

plechovky

Dobrý den, píši vám protože potřebuji poradit. Sbírám staré věci a sám si je renovuji tak aby lak a všechny části byly v origo čistém stavu ale ted jsem při uklízení narazil na rodinné plechovky které mají vadu s niž si nevím rady aniž bych je nezničil. Plechovky by měly být období 30-40 let jsou malované ležely na staré půdě kde teploty tam jsou velké a za těch 60 let co tam ležely tak se teploty,špína odrazili od laku plechovky nemohu čistit žádnou vodou ani kartáčkem nebo olejem prostě ničím protože lak je na místech oloupaný a když se plechovky dotknu tak na prstech mám mírné částečky laku sháním prostředek který zpevní lak aby se už nikdy neodlupoval a taky nevím jestli je mám po zpevnění vyčistit nebo nechat tak to bych chtěl od vás vědět protože jste možná jediný člověk který mi může pomoci když se zeptám prodejců kteří prodávají konzerv. prostředky tak mi raději napíši at se na někoho obrátím protože se bojí že mi prodají prostředek kterým mi to odpadne úplně :) přitom při opravách vždycky prostředek vyzkouším než ho použiji dole máte fotku stavu. lak se dokonce na místech i sám odlupuje-(odpadá)

Re: plechovky

Zdravím Vás. Oprava poškození, které popisujete, patří v oboru restaurování k těm nejobtížnějším – pokud chcete fixovat odlupující se barevnou vrstvu a nelze jít skrze podložní materiál. Používá se k tomu Paraloid B72 v potřebném ředění, nebo voskopryskyřičné tavné prostředky, aktivované teplem. Paraloid musíte dostat pod šupiny laku aby se fixovaly a zároveň se postarat, aby šupiny zůstaly na svém původním místě. Důležité je vědět, jak působí rozpouštědlo na lak, zda ho nenabobtnává (pak by se na svoje místo nevešly). Je to nesmírně náročná práce, která se ve Vašem případě naprosto nevyplatí. Navíc pro voskopryskyřičné směsi (damara+včelí vosk+benzín) je mnohdy třeba profesionální vyhřívaná vakuová technika, která lepidlo roztaví a zároveň přicucne šupiny k podkladu a v podtlaku nechá vystydnout…
Takže se musíte naučit jak řídký si vyrobit roztok, aby se dostal bezpečně pod šupiny a aby je zároveň po uschnutí udržel tak, aby se daly bezpečně čistit, pokud je to třeba. Žádný univerzální návod není. Veškeré zkušenosti jak tam ten fixátor dostat (zda natřít navrch a prstem tupovat, nebo šupiny umísťovat po jedné na natřenou plochu) si musíte najít a osvojit sám. Jsou různé u každého jednotlivého předmětu. U kvalitního obrazu na měděné nebo slonovinové destičce bych do toho šel. Tohle ale je ztráta času, věřte mi. Je lepší ten čas věnovat svojí profesi a za utržené peníze pak najít po burzách stejnou plechovku v perfektním stavu. Ať se daří

Přidat nový příspěvek